Pod koniec czerwca PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na projekt łącznicy. Zgłosiło się pięć firm: Mosty Katowice (ok. 2,9 mln zł brutto), CE Project Group (2,6 mln zł), WYG (2,3 mln zł), Multiconsult (2,8 mln zł) a także TPF, która dała ofertę wartą aż 7,7 mln zł brutto. Kosztorys inwestora to prawie 2,6 mln zł brutto, spełniają go oferty WYG i CE Project. - można przeczytać na stronie www.rynek-kolejowy.pl
Efektem rewitalizacji linii nr 106 Rzeszów – Jasło na kolejnym odcinku Boguchwała – Czudec będzie skrócenie podróży, dzięki zwiększeniu prędkości pociągów z 60 km/h do 100 km/h. Zapewni je m.in. wymiana 12 km toru oraz remont/przebudowa 29 obiektów inżynieryjnych, w tym 3 mostów i 3 wiaduktów (w gminach: Boguchwała, Czudec i Strzyżów).
Zwiększy się również poziom bezpieczeństwa na 23 przejazdach kolejowo-drogowych. Na 12 spośród nich montowane są urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, m.in. na drogach powiatowych w gminach: Boguchwała, Czudec, Wiśniowa, Frysztak i Jasło. Wymieniona nawierzchnia dróg ułatwi kierowcom przekraczanie torów. Bezpieczeństwo w ruchu kolejowym zwiększą też nowe urządzenia sterowania.
Zakończenie wszystkich prac zaplanowane jest do końca wakacji.
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 106 Rzeszów – Jasło, na odcinku Boguchwała – Czudec” wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Wartość prac to ponad 42 mln zł (netto).
FOTO: semaforek.kolej.org.pl